بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد

در عرصه ها کار زیاد است که انجام بدهیم آنقدر که یکی جای دیگری را پر کند و ما را به سختی می اندازد . تنها #نظم برای سامندهی کار ها چاره ساز است و آنچه که می تواند به انسان نظم دهد ، قرآن وروایات و تدبر در این دو ثقل است .
#برنامه_های_روزانه ، #هفتگی، #ماهانه و #سالانه وقتی با قرآن و روایات نظام بگیردجان میگیرد مانند جسمی که در آن روح دمیده می شود و اگر نباشد بی روح است .
هر کسی در هر عرصه ای که هست فرقی نمیکند وقتی برنامه ای منظم برای دریافت حقایق از ثقلین داشته باشد . و به طور خود به خود نظم می گیرد. زیرا ثقلین جسم و جان و ساختار فرد را برای خدا فارغ می کند و عرصه ها را برای تقوا که جاری کردن ذکر خدا در عرصه هاست، آماده می سازد . این چنین اگر شد نظم برنامه ها به دوش اولیای الهی و ملائکه خدا می افتد و فرد انتظام می یابد . باید دانست انسان نمی تواند خود را مدیریت کند او میتواند زمینه مدیریت خود را سازد . عالَم ربّ دارد که او تنها مدبّر و مدیر عالَم است و اگر کسی بخواهد نظم را غیر از این ساحت دنبال کند امکان پذیر نیست . حال هر کسی برای تدبر خود در ثقلین به صورت روزانه، هفتگی ، ماهانه و سالانه برنامه مشخص داشته باشد ؛ به گونه ای که با تدبر بخوابد و بیدار شود و دغدغه های روزانه خود را سپری کند . این برنامه نیاز به صرف وقت آنچنانی ندارد بلکه دل میخواهد . محبتی عمیق نسبت به ساحت قدس ربوبیّت و وسائط آن .
والسلام
۲۷ آذر ۹۸ ۲۱ ربیع الثانی